fbpx

3- Dniowy wyjazd medytacyjny

ZACZYNAM MEDYTOWAĆ

Wyjazd jest zarówno dla początkujących, jak i dla osób już medytujących, którzy chcą pogłębić praktykę
Retreat Medytacyjny

Wprowadź do swojego codziennego życia – medytację, a zobaczysz jak wszystko nabierze równowagi.

Praktyka medytacji pomaga nie tylko zrelaksować ciało i umysł, ale przede wszystkim pozwala odkryć siebie. Badania naukowe potwierdzają opinię setek tysięcy osób, które korzystają z tej metody do utrzymania równowagi wewnętrznej w życiu codziennym. W trakcie wyjazdu poznasz skuteczne techniki medytacji, rozwiejesz swoje wątpliwości oraz poznasz osoby, dla których wartością jest rozumienie siebie.

Zobacz, co na Ciebie czeka

Miejsce wśród gór i lasów

Wyjazd odbędzie się w wyjątkowym miejscu, gdzie czas zwalnia, a spokój, natura oraz śpiew ptaków pomagają się rozluźnić oraz skupić na praktyce medytacji. Miejsce znajduje się w Beskidzie Wyspowym, malowniczej górskiej miejscowości Rozdziele, 65km na południowy wschód od Krakowa.
Wyjazd odbędzie się w wyjątkowym miejscu, gdzie czas zwalnia, a spokój, natura oraz śpiew ptaków pomagają się rozluźnić oraz skupić na praktyce medytacji. Miejsce znajduje się w Beskidzie Wyspowym, malowniczej górskiej miejscowości Rozdziele, 65km na południowy wschód od Krakowa.

Miejsce wśród gór i lasów

Mała grupa

Stawiamy na podejście indywidualne. Dzięki małej grupie nie tylko będziemy mogli się nawzajem poznać, ale również możemy zaoferować wysokiej jakości przekaz. Rozumiemy fakt, że każdy ma nieco inne potrzeby oraz predyspozycje i wychodzimy na przeciw temu, abyś czuł się wyjątkowy.
W trakcie wyjazdu będziemy praktykować zarówno medytację siedzącą jak i tę w ruchu. Zajęcia jogi oraz qi-gong, mające na celu zadbanie o własne zdrowie fizyczne, relaks oraz nawiązanie kontaktu z sygnałami płynącymi z ciała. Medytacyjna praca z ciałem wzmocni twoją uważność na chwilę obecną w takcie wykonywania zadań codziennych.

Praca z ciałem

Praca z ciałem

W trakcie wyjazdu będziemy praktykować zarówno medytację siedzącą jak i tę w ruchu. Zajęcia jogi i qi-gong, mające na celu zadbanie o własne zdrowie fizyczne, relaks oraz nawiązanie kontaktu z sygnałami płynącymi z ciała. Medytacyjna praca z ciałem wzmocni twoją uważność na chwilę obecną w takcie wykonywania zadań codziennych.

W trakcie wyjazdu będziemy praktykować zarówno medytację siedzącą jak i tę w ruchu. Zajęcia jogi oraz qi-gong, mające na celu zadbanie o własne zdrowie fizyczne, relaks oraz nawiązanie kontaktu z sygnałami płynącymi z ciała. Medytacyjna praca z ciałem wzmocni twoją uważność na chwilę obecną w takcie wykonywania zadań codziennych.

Praca z ciałem

Sesje indywidualne

Każdy uczestnik będzie miał przestrzeń na prywatne spotkanie z instruktorem, aby rozwiać swoje wątpliwości na temat medytacji oraz znaleźć rozwiązania na pojawiające się problemy i przeszkody. Sesje mogą służyć również, wspólnej medytacji lub indywidualnemu treningowi wybranej techniki.
Przez pewną część wyjazdu będziemy powstrzymywać się od rozmów z innymi. To specyficzne doświadczenie braku kontaktu werbalnego pozwala na jeszcze głębszą introspekcję. Trudno nabrać dystansu do własnych myśli, gdy cały czas się rozmawia. Cisza to przestrzeń do przysłuchania się temu, co w nas drzemie i domaga się naszej uwagi.

Sesje indywidualne

Szlachetna cisza

Przez pewną część wyjazdu będziemy powstrzymywać się od rozmów z innymi. To specyficzne doświadczenie braku kontaktu werbalnego pozwala na jeszcze głębszą introspekcję. Trudno nabrać dystansu do własnych myśli, gdy cały czas się rozmawia. Cisza to przestrzeń do przysłuchania się temu, co w nas drzemie i domaga się naszej uwagi.

Sesje indywidualne

Przez pewną część wyjazdu będziemy powstrzymywać się od rozmów z innymi. To specyficzne doświadczenie braku kontaktu werbalnego pozwala na jeszcze głębszą introspekcję. Trudno nabrać dystansu do własnych myśli, gdy cały czas się rozmawia. Cisza to przestrzeń do przysłuchania się temu, co w nas drzemie i domaga się naszej uwagi.

Organiczne jedzenie

Zdrowe ciało, zdrowy umysł. Doświadczysz wyjątkowej, uzdrawiającej kuchni wegetariańskiej przygotowywanej zgodnie z zasadą pięciu elementów w dużej części z ekologicznych surowców prosto z własnego ogrodu.

Sesje indywidualne

Przez pewną część wyjazdu będziemy powstrzymywać się od rozmów z innymi. To specyficzne doświadczenie braku kontaktu werbalnego pozwala na jeszcze głębszą introspekcję. Trudno nabrać dystansu do własnych myśli, gdy cały czas się rozmawia. Cisza to przestrzeń do przysłuchania się temu, co w nas drzemie i domaga się naszej uwagi.

Program warsztatu

Sektor I Medytacje:

  • Podstawy Medytacji
  • Medytacja Prowadzona
  • Medytacja „Samatha”
  • Medytacja „Analityczna” (TIbetan Healing Meditation)
  • Medytacja Meta

Sektor II Praca z ciałem i uważnością:

  • Qigong
  • Joga
  • Medytacja dynamiczna
  • Medytacja chodzona
  • Warsztat Mindfulness

Sektor III Dodatkowo:

  • Techniki relaksacyjne i uspakajające umysł
  • Dyskusja grupowa
  • Sesje Indywidualne
  • Warsztat „samodzielna praktyka na co dzień”
  • Wyzwania Mindfulness
  • Materiały pomocnicze
  • Prezenty na zakończenie

Harmonogram wyjazdu*

*Harmonogram, może ulec niewielkim zmianom

Dzień 1 Piątek:

 

  • 15:00 Przyjazd
  • 17:30 Kolacja
  • 19:00 Powitanie
  • 19:45 Wprowadzenie do medytacji + Q&A + Rozpoczęcie szalchetnej ciszy
  • 21:00 Indywidualna medytacja
  • 22:00 Cisza nocna

Dzień 2 Sobota:

 

  • 5:45 Pobudka
  • 6:00 Medytacja
  • 7:00 Qigong
  • 8:00 Śniadanie – Przerwa
  • 9:30 Medytacja
  • 10:30 Medytacja Chodzona
  • 11:15 Medytacja
  • 12:00 Obiad – Przerwa
  • 13:00 Sesje indywidualne
  • 14:30 Medytacja
  • 15:30 Medytacja dynamiczna
  • 16:15 Medytacja
  • 17:00 Przerwa
  • 18:30 Warsztat Mindfulness
  • 20:30 Medytacja Analityczna
  • 22:00 Cisza nocna

Dzień 3 Niedziela:

 

  • 5:45 Pobudka
  • 6:00 Medytacja
  • 7:00 QiGong
  • 8:00 Śniadanie – Przerwa
  • 9:30 Medytacja
  • 10:30 Medytacja Meta
  • 11:30 Obiad – Przerwa
  • 12:00 Koniec szlachetnej ciszy
  • 12:30 Sesje indywidualne
  • 13:00 Medytacja
  • 14:00 Wykład „Jak praktykować w domu”
  • 15:00 Pożegnanie
  • 16:00 Obiad

Znajdź odpowiedzi na ważne dla Ciebie pytania i zyskaj wewnętrzą równowagę, dzięki wyjątkowej przestrzeni oraz praktyce medytacyjnej.

Instruktor Prowadzący

Daniel  Pisko

Od wielu lat praktykuję medytacje co najmniej dwie godzinny dziennie.

Miałem okazje uczyć się od Dalajlamy, szukać balansu między ciałem i umysłem w chińskim Shaolin oraz medytować wśród węży w Tajlandii.  Co roku pobieram nauki w klasztorach i szkołach medytacji w różnych zakątkach świata, aby pogłębić wiedzę i poznać medytacje z różnej perspektywy.

Prowadzę regularne zajęcia dla grup oraz dziele się wiedzą w podcastach “Życie w medytacji”, “Prosta Medytacja” oraz na blogu WolnyDuch

Od 2018 rokuorganizuję 4-dniowe odosobnienia “Zaczynam Medytować”

Co więcej ponad 4 lata podróżowałem samotnie po świecie szukając własnej definicji szczęścia i ucząc się bezwarunkowej dobroci, gdy zdecydowałem się część przygody odbyć, nie używając pieniędzy.

Dzięki przeżytym przygodom, codziennej medytacji oraz poznaniu natury swojego umysłu w różnych warunkach, mogę pomóc w spojrzeniu na życie z innej perspektywy oraz nauczyć najważniejszej umiejętności w moim życiu- Medytacji.

Ważne

Podczas wyjazdu czekają Cię następujące wyzwania. Przeczytaj je uważnie, ponieważ zapisując zgadzasz się je podjąć: 

  •  Zachowanie szlachetnej ciszy od piątki godziny 19:45 do niedzieli 12:00. Czyli powstrzymywanie się od mówienia oraz kontaktowania się z uczestnikami wyjazdu.
  • Nie korzystanie w trakcie całego pobytu z telefonów, tabletów, komputerów, książek, zeszytów itp.

  • Przestrzeganie 5 zasad Sila:

    • Powstrzymanie się od odbierania życia (np. komarom, pająkom, itp.)
    • Powstrzymanie się od zachowań seksualnych,
    • Powstrzymanie się od kłamstwa (mówię szczerze albo milczę),
    • Powstrzymanie się od zażywania środków odurzających, które prowadzą do nieuwagi,
    • Powstrzymanie się od brania tego, co nie dane.

    Zachęcamy od wstrzymania się od palenia papierosów i picia kawy na czas wyjazdu. Jednakże jeśli czujesz taką potrzebę będzie specjalnie wyznaczone miejsce gdzie będzie można zapalić.

Co mówią inni o Zaczynam Medytować

Brałam udział w pierwszym wyjeździe „Zaczynam Medytować”. Było to szczególne i bardzo inspirujące doświadczenie. Dwa dni prawie całkowitego wyciszenia, zaglądania w głąb siebie, doświadczenia sam na sam (choć pod baczną opieką organizatorów) z sobą. Oprócz licznych sesji medytacyjne braliśmy również udział w warsztatach jogi, tai-chi oraz mindfullness. Daniel jest idealną osobą, żeby wprowadzić nowicjusza w świat medytacji — ma na jej temat ogromną wiedzę, a do tego jest niezwykle ciepłą i sympatyczną osobą. Serdecznie polecam!

Gabriela Iwasyk

Medytacje Daniela są zupełnie inne od tych, które znam, a moja wiedza na ich temat jest całkiem szeroka. Nie ma w nich dyscypliny, jest płynność i lekkość, tworzenie przestrzeni dla siebie. Gorąco polecam ze względu na najprawdziwsze odprężenie, jakie jest efektem medytacji. Medytacje są poruszające i skuteczne.

Justyna Pluta

Z całego serca polecam warsztat Zaczynam medytować. Nawet dla tak „opornego” osobnika, aktywnego do bólu, nieustannie w biegu i nigdy w ciszy, jak ja – bezcenny i wyjątkowy czas. Warto spróbować i pobyć w tym wyjątkowym świecie. Cała koncepcja warsztatów – przemyślana, dopracowana i autentyczna, jak jej Prowadzący:)

Sylwia Ratka

Informacje Organizacyjne

Najbliższy wyjazd

Wkrótce zostaną podane kolejne terminy. Bądź pierwszy!

Jeśli chcesz się dowiedzieć jako pierwszy o nowym terminie wyjazdu, zapisz się proszę na listę poniżej.

Najczęściej zadawane pytania:

Nigdy nie byłem w Tęczowej Dolinie, jak dojadę na miejsce?
Po dokonaniu rezerwacji otrzymasz od nas dokładny adres, wraz ze współrzędnymi GPS oraz instrukcję dojazdu transportem publicznym.
Czy mogę korzystać z internetu w trakcie wyjazdu?
Wszyscy uczestnicy będą proszeni aby na czas warsztatów (od piątku godz. 17:00 do niedzieli godz. 17:00) nie korzystali z żadnych urządzeń elektronicznych. Ma to im służyć w wyciszeniu się i lepszemu wykorzystaniu oferowanych warunków. *w sytuacji wyjątkowej można skorzystać z telefonu w specjalnie wyznaczonym miejscu.
Jadę na warsztat z żoną, czy możemy mieszkać w tym samym pokoju?
Kobiety i mężczyźni będę mieszkać osobno na czas warsztatów. Taka zasada ma służyć uczestnikom w lepszym wykorzystaniu oferowanego czasu i pogłębieniu własnej natury.
Mam uczulenie na laktozę, czy mogę zamówić dania bez mleka?
Tak, posiłki będą wegetariańskie, a na specjalne życzenie przygotowane zostaną posiłki wegańskie, bez glutenu lub bez laktozy.  Aby zamówić inne niż wegetariańskie posiłki, prosimy o kontakt: do@wolnyduch.pl
Jakie jest zakwaterowanie dla uczestników?

Do dyspozycji będą pokoje 2 i 3 osobowe, pokoje będą rozdzielone według kolejności rezerwacji. 

Co zabrać ze sobą na warsztat

Zabierz coś wygodnego do ubrania (np. dres). Poduszki do medytacji ,maty od jogi, czysta pościel oraz ręczniki, będą już na miejscu

Masz inne pytanie?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Wolny Duch Daniel Pisko, moich danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym i zapoznałem się Polityką prywatności”

15 + 3 =

Kontakt

+48 797 350 109

do@wolnyduch.pl